Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv CSR jako motivačního faktoru na dobrovolnou retenci zaměstnanců v MSP v odvětví cestovního ruchu
JARKOVSKÁ, Petra
Cílem této práce je poukázat na společenskou odpovědnost organizace jako jednoho z možných motivačních faktorů ovlivňujících žádoucí pracovní postoje a chování zaměstnanců, které vedou k dobrovolné retenci zaměstnanců, a tím jsou v konečném důsledku jedním z předpokladů udržitelného rozvoje organizace a budování sdílené hodnoty. Tato práce diskutuje takové pracovní postoje a chování zaměstnanců, jako je například spokojenost zaměstnance s prací, afektivní zavázanost zaměstnance vůči organizaci nebo dobrovolná retence zaměstnance. Předpoklad existence kauzálního vztahu mezi společenskou odpovědností organizace a žádanými pracovními postoji a chováním zaměstnanců je teoreticky ukotven v motivačních teoriích nebo teoriích ze sociální psychologie, jako je teorie sociálního vývoje, teorie sociální identity nebo teorie sebehodnocení. Empirický kvantitativní výzkum (série regresních analýz) byl záměrně situován do oblasti cestovního ruchu (resp. do pohostinství), a to konkrétně do regionu Praha - jedné z nejnavštěvovanějších turistických destinací v rámci středoevropského a evropského kontextu. Setrvávající trend vysoké fluktuace zaměstnanců je pro pohostinství více než příznačný, a to bez ohledu na hospodářský vývoj, čas nebo geografickou polohu příslušného regionu. Výsledky empirického kvantitativního výzkumu naznačují významný vliv CSR na pracovní postoje a chování zaměstnanců. Ne však všechny úrovně CSR hrají stejnou roli při docílení kýženého výsledného chování zaměstnanců. Na základě empirického kvantitativního výzkumu byl navržen model "Řízení retence zaměstnanců pomocí společenské odpovědnosti organizace jako motivačního faktoru". K naplnění výše zmiňovaného cíle byla rovněž provedena narativní (kvalitativní obsahová) analýza vědecké literatury se záměrem shrnutí současného vědeckého poznání problematiky společenské odpovědnosti organizace ve vztahu k zaměstnancům. Na základě zjištěných skutečností byl navržen model konceptuálního přístupu organizace k řízení společenské odpovědnosti ve vztahu k zaměstnancům. Vedle samotné prezentace výsledků empirického kvantitativního a kvalitativního výzkumu se tato práce snaží ukázat cestovní ruch v kontextu udržitelného regionálního rozvoje a zhodnotit historii vývoje konceptu společenské odpovědnosti organizace tak, jak je prezentován ve vědecké literatuře.
CSR: Aspekty společenské odpovědnosti v personálním řízení organizace
Melicherčíková, Dita ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Dvořáková, Miroslava (oponent)
3 ABSTRAKT Bakalá ská práce se v nuje problematice společenské odpov dnosti organizací z hlediska personálního ízení. Práce p edstavuje koncept společenské odpov dnosti organizací, jeho vývoj a hlavní charakteristiky. Poukazuje na propojení společensky odpov dných témat a personálního ízení v kontextu současného a p edpokládaného vývoje, zvažuje úlohu personálních útvar a liniových manažer v uplat ování společensky odpov dného chování p i práci s lidmi v organizaci a naznačuje opat ení zohled ující zásady společenské odpov dnosti v personální oblasti. Pozornost je také v nována postupu p i zavád ní společenské odpov dnosti v organizacích a zp sob m vyhodnocování potenciálních p ínos . KLÍýOVÁ SLOVA společenská odpov dnost organizací, personální ízení, etika v personálním ízení, diverzita, sla ování pracovního a osobního života
Sociálně-psychologické aspekty propouštění pracovníků
Anderová, Michaela ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Reichel, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zabývá procesem propouštění pracovníků v organizaci, s důrazem na jeho sociálně-psychologické aspekty. Zaměřuje se na analýzu procesu propouštění pracovníků z pohledu všech jeho účastníků, identifikaci negativních důsledků propouštění a nalezení vhodných opatření, kterými lze tyto důsledky zmírnit. Současně zdůrazňuje roli práce v životě člověka a její hlavní charakteristiky, jejichž absence se významně projevuje při ztrátě pracovního uplatnění. Práce hodnotí konkrétní metody propouštění pracovníků a jejich využití, identifikuje roli personalistů a vedoucích pracovníků při propouštění s akcentem na etickou rovinu celého procesu. Důsledky propouštění pracovníků jsou analyzovány na úrovni hlediska jednotlivce, propouštějící organizace i státu. V rámci hledání možností, pomocí kterých lze negativní dopady propouštění eliminovat, hledá diplomová práce východiska ve státní politice zaměstnanosti, na úrovni organizace hodnotí využití outplacementu a v rámci společenské odpovědnosti organizací spojuje problematiku propouštění pracovníků s udržením dobrého jména zaměstnavatele na trhu. Prostřednictvím zrealizovaných případových studií je proces propouštění pracovníků v organizacích popsán z perspektivy konkrétních propuštěných osob. Případové studie poskytují náhled na vnímání této změny...
Cause Related marketing v ČR
Balatková, Táňa ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Gerbery, Juraj (oponent)
Bakalářská práce na téma Cause Related Marketing v ČR se zabývá problematikou spojenectví neziskové organizace a komerční firmy za účelem dobročinného projektu. Nejprve je toto téma představeno na teoretické úrovni, kdy je vysvětlen samotný pojem, dále je také zmíněn vývoj této marketingové aktivity, její přínosy pro společnost a celkový smysl. Také jsou v práci identifikovány jednotlivé formy, které jsou pro zavedení podobných projektů často využívány a zaznamenány jsou i výhody a možná rizika, která můžou projekty Cause Related Marketingu provázet. Dále jsou představeny dvě úspěšné případové studie, které proběhly v minulosti a poukazují na možný úspěch a efektivnost dobře připravené CRM kampaně. Poslední část práce je zaměřena na vlastní výzkum na téma Cause Related Marketing, který byl prováděn pomocí dotazníků a zkoumal názory a postoje mladé generace týkající se projektů Cause Related Marketingu v České republice.
CSR v podnikatelském plánu účetní organizace
Barcal, Tomáš ; Novotná, Eliška (vedoucí práce) ; Dvořák, Jiří (oponent)
Diplomová práce se věnuje tvorbě podnikatelského plánu s využitím společensky odpovědných řešení. Nejprve je vysvětlena teorie sociologického pohledu na organizaci, tvorby podnikatelského plánu a taktéž sestavení strategie společenské odpovědnosti organizace. Dále z těchto teoretických poznatků vychází samotná analýza trhu, zjištění poptávky po službách, sestavení konkrétní strategie společenské odpovědnosti a také sestavení samotného podnikatelského plánu účetní organizace. Z metodologického pohledu bylo pro analýzu trhu a zjištění poptávky po službách využito metody studia dokumentů a pro zjištění rozhodujících faktorů pro volbu dodavatele účetních služeb metody osobního rozhovoru. Obecně tedy bylo využito smíšeného designu sběru dat. Na základě získaných dat následně došlo k sestavení samotné CSR strategie a podnikatelského plánu účetní organizace.
CSR: Aspekty společenské odpovědnosti v personálním řízení organizace
Melicherčíková, Dita ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Dvořáková, Miroslava (oponent)
3 ABSTRAKT Bakalá ská práce se v nuje problematice společenské odpov dnosti organizací z hlediska personálního ízení. Práce p edstavuje koncept společenské odpov dnosti organizací, jeho vývoj a hlavní charakteristiky. Poukazuje na propojení společensky odpov dných témat a personálního ízení v kontextu současného a p edpokládaného vývoje, zvažuje úlohu personálních útvar a liniových manažer v uplat ování společensky odpov dného chování p i práci s lidmi v organizaci a naznačuje opat ení zohled ující zásady společenské odpov dnosti v personální oblasti. Pozornost je také v nována postupu p i zavád ní společenské odpov dnosti v organizacích a zp sob m vyhodnocování potenciálních p ínos . KLÍýOVÁ SLOVA společenská odpov dnost organizací, personální ízení, etika v personálním ízení, diverzita, sla ování pracovního a osobního života
Sociálně-psychologické aspekty propouštění pracovníků
Anderová, Michaela ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Reichel, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zabývá procesem propouštění pracovníků v organizaci, s důrazem na jeho sociálně-psychologické aspekty. Zaměřuje se na analýzu procesu propouštění pracovníků z pohledu všech jeho účastníků, identifikaci negativních důsledků propouštění a nalezení vhodných opatření, kterými lze tyto důsledky zmírnit. Současně zdůrazňuje roli práce v životě člověka a její hlavní charakteristiky, jejichž absence se významně projevuje při ztrátě pracovního uplatnění. Práce hodnotí konkrétní metody propouštění pracovníků a jejich využití, identifikuje roli personalistů a vedoucích pracovníků při propouštění s akcentem na etickou rovinu celého procesu. Důsledky propouštění pracovníků jsou analyzovány na úrovni hlediska jednotlivce, propouštějící organizace i státu. V rámci hledání možností, pomocí kterých lze negativní dopady propouštění eliminovat, hledá diplomová práce východiska ve státní politice zaměstnanosti, na úrovni organizace hodnotí využití outplacementu a v rámci společenské odpovědnosti organizací spojuje problematiku propouštění pracovníků s udržením dobrého jména zaměstnavatele na trhu. Prostřednictvím zrealizovaných případových studií je proces propouštění pracovníků v organizacích popsán z perspektivy konkrétních propuštěných osob. Případové studie poskytují náhled na vnímání této změny...
Cause Related marketing v ČR
Balatková, Táňa ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Gerbery, Juraj (oponent)
Bakalářská práce na téma Cause Related Marketing v ČR se zabývá problematikou spojenectví neziskové organizace a komerční firmy za účelem dobročinného projektu. Nejprve je toto téma představeno na teoretické úrovni, kdy je vysvětlen samotný pojem, dále je také zmíněn vývoj této marketingové aktivity, její přínosy pro společnost a celkový smysl. Také jsou v práci identifikovány jednotlivé formy, které jsou pro zavedení podobných projektů často využívány a zaznamenány jsou i výhody a možná rizika, která můžou projekty Cause Related Marketingu provázet. Dále jsou představeny dvě úspěšné případové studie, které proběhly v minulosti a poukazují na možný úspěch a efektivnost dobře připravené CRM kampaně. Poslední část práce je zaměřena na vlastní výzkum na téma Cause Related Marketing, který byl prováděn pomocí dotazníků a zkoumal názory a postoje mladé generace týkající se projektů Cause Related Marketingu v České republice.
Implementace sociálního pilíře jako součásti strategie udržitelného rozvoje podniku
Mikulková, Andrea ; Hájek, Miroslav (vedoucí práce) ; Stanislav, Stanislav (oponent)
Předložená disertační práce se zabývá problematikou udržitelného rozvoje na podnikové úrovni, kdy je pozornost ubírána především k sociálnímu pilíři a jeho interní oblasti, čili k zaměstnancům. Právě zaměstnance autorka spatřuje jako jeden ze stěžejních faktorů úspěšného podnikání. V první teoretické části jsou za pomoci analýzy dokumentů podána stěžejní teoretická východiska, přecházející pozvolně od udržitelného rozvoje v obecné rovině, až po samotný sociální pilíř na podnikové úrovni, i jeho nejznámější podobu v rámci konceptu Společenské odpovědnosti organizace (CSR). Vzhledem k zaměření v části praktické, je část teorie věnována myšlence udržitelného rozvoje v podnicích lesního hospodářství a to za pomocí přijetí certifikace lesního hospodářství PEFC (Programme for the Endorsement of Forest Certification schemes).
Hodnocení společenské odpovědnosti vybrané organizace pomocí metody KORP
Látalová, Silvie ; Plášková, Alena (vedoucí práce) ; Koten, Petr (oponent)
Diplomová práce se zabývá konceptem společenské odpovědnosti organizace jak z teoretického, tak i praktického pohledu. V teoretické části se věnuje především vymezení konceptu společenské odpovědnosti, jeho hlavním principům a vývoji v čase. Dále jsou uvedeny přínosy konceptu pro různé skupiny stakeholderů a naopak negativní názory ze strany kritiků. Cílem praktické části práce je analyzovat a zhodnotit úroveň společenské odpovědnosti v konkrétní vybrané organizaci včetně stanovení silných a slabých stránek a následně doporučit opatření pro zlepšení společensky odpovědného profilu organizace. Je použita metodika Národní ceny ČR za společenskou odpovědnost.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.